Scouting Don Bosco Heerlerbaan

Leiding scouting Don Bosco

De leiders en leidsters bij scouting Don Bosco zijn in teamverband verantwoordelijk voor het programma, welzijn en de veiligheid van onze jeugdleden. Doorgaans zijn zij zelf jeugdlid geweest bij onze vereniging. Zij zetten zich vrijwillig in voor alle activiteiten binnen onze scoutinggroep. Zonder deze enthousiaste mensen is een scoutinggroep draaien simpelweg niet mogelijk. Scouting Don Bosco is een actieve maar vooral gezellige groep waarmee je ook buiten de Scouting-opkomsten veel plezier kunt beleven.

Nieuwe stafleden worden benoemd door de “groepsraad”. Deze bestaat uit alle stafleden en bestuur van de vereniging. Voorafgaand aan de benoeming vindt een gesprek plaats met de groepsbegeleider. De groepsbegeleider adviseert de groepsraad over de mogelijke benoeming.

Als scouting hechten we veel waarde aan trainingen en ontwikkeling van onze groep vrijwilligers. Aan de hand van externe cursusdagen wordt de kennis verder vergroot.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Alle vrijwilligers, bestuursleden en overige betrokkenen bij scouting dienen een VOG te overleggen. Deze VOG wordt door Scouting Don Bosco aangevraagd.